Bolig & Designhus
Farum
Fredensborg
Helsinge
Herlev
Hørsholm Byggecenter
Hørsholm Trælast
Kvistgård
Lyngby
Værebro
Vordingborg

Fortrydelse & Returnering

FORTRYDELSE OG RETURNERING

Fortrydelsesretten er en af dine centrale rettigheder, når du handler på nettet. At du har fortrydelsesret vil kort fortalt sige, at du har mulighed for at fortryde dit køb i 14 dage fra den dag, du modtager varen.

Julegaver med byttemærke eller fremvisning af bon kan byttes frem til den 31. januar.

Hos Johannes Fog er det nemt at bytte eller returnere varer. Du skal blot udfylde vores returseddel og sende den tilbage sammen med varen. Du kan afprøve varen i samme omfang, som hvis du afprøvede den i vores fysiske butik. Det er vigtigt, at varen returneres i samme stand, som da du modtog den, hvis du ønsker at få ombyttet til en tilsvarende vare eller få tilbagebetalt beløbet.

Ved returnering bærer du ansvaret for forsendelsen og udgiften hertil, indtil dit køb er modtaget på vores lager.

Sådan returnerer du
Du kan returnere dit køb i alle vores butikker eller sende det retur til vores varelager. Print og udfyld vores returseddel, som du finder her. Send retursedlen med varen til:

Johannes Fog Webshop                      Fog Bolig & Designhus
Lyshøjvej 14                       ELLER        Nørgaardsvej 3
3650 Ølstykke                                       2800 Lyngby

Se evt. på fakturaen hvilken adresse, du skal returnere til. 

Vi modtager ikke returforsendelser pr. efterkrav. 
Varens pris og opkrævede forsendelsesomkostninger for ordren refunderes til det kort, som du har betalt med, når returvaren er modtaget.
Læs venligst punktet Vigtigt om varens stand ved fortrydelse nedenfor.

Der er nogle tilfælde, hvor du alligevel ikke har fortrydelsesret, og der gælder også en række betingelser for, at du kan bruge din fortrydelsesret. F.eks: "Ved salg af varer, der er individuelt fremstillet til/tilpasset forbrugeren, har forbrugeren kun fortrydelsesret, indtil udførslen, fremstillingen eller tilpasningen begynder. Dette forudsætter dog, at forbrugeren har givet samtykke til, at udførslen/fremstillingen/tilpasningen kan påbegyndes, inden fortrydelsesfristens udløb."

Vigtigt om varens stand ved fortrydelse
Fortryder du et køb, skal varen som udgangspunkt fremstå som ny ved tilbageleveringen, så varen kan sælges videre til en anden kunde. Du må dog gerne pakke varen ud og undersøge den og vurdere dens egenskaber, svarende til den mulighed du har for at forholde dig til eksemplar af varen i en fysisk forretning.

Du må pakke varen ud og undersøge den, men du må ikke benytte den.
Tøj må du for eksempel gerne prøve, men du må ikke tage det på og benytte det.

Er varen blevet skadet eller bærer den præg af at have været brugt, mister du ikke din fortrydelsesret af den grund, men du må forvente at skulle betale for den værdiforringelse af varen, som skyldes brug udover at have undersøgt og prøvet varen.
Er varen værdiløs, er du ikke berettiget til at få dine penge tilbage. Du må derfor overveje, om du vil benytte din fortrydelsesret i den situation. Det er i første omgang sælgeren, der vurderer varens eventuelle værdiforringelse.
Du kan klage til Forbrugerklagenævnet, hvis du er uenig i vurderingen.

Returnering af paller og strøer
Fakturerede paller og strøer krediteres til den returværdi, der er anført som varetekst ”Returværdi” for varenummeret på ordren. Paller og strøer, der ikke er faktureret et beløb for, krediteres ikke – uanset varetekst ”Returværdi” for varenummeret på ordren. Paller og strøer skal indleveres eller der kan evt. aftales afhentning af Fog for kundens regning.

Fortrydelsesret - virksomheder
Ved salg til erhvervsdrivende (BtB), er Johannes Fog A/S ikke forpligtet til at yde fortrydelsesret. Vi henviser til vores alm. salgs- og leveringsbetingelser.

På www.net-tjek.dk kan du finde flere oplysninger om de væsentligste spørgsmål i relation til fortrydelsesret m.m.

Klagemuligheder

En klage over en vare eller tjenesteydelse købt hos Johannes Fog kan indgives til Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning, Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby. Du kan klage til Center for Klageløsning via www.forbrug.dk.
EU-Kommissionens online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land. Klage indgives her - http://ec.europa.eu/odr. Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mail adresse info@johannesfog.dk.